هزینه های قبل از بهره برداری در طرح های توجیهی

هزینه های قبل از بهره برداری
هزینه های قبل از بهره برداری شامل هرگونه هزینه ای ست که در طول راه اندازی یا تشکیل یک کسب و کار جدید انجام می شود.
پرداخت این مخارج با هدف کسب منافع آتی در طول عمر واحد تجاری صورت می گیرد ، لیکن به خودی خود منافع اقتصادی آتی ندارد.
عموما این هزینه ها فقط به آن دسته از هزینه هایی محدود می شوند که در صورت فعال بودن شرکت ، طبق اصل اصول استاندارد حسابداری عادی تلقی می شوند . این کمک میکند تا شرکت ها نتوانند هزینه های غیر مرتبط با کسب و کار را کسر کنند ، مانند خرید یک ماشین لوکس که برای کاوش چند سایت اداری بالقوه برای تجارت جدید استفاده می شود . هزینه های پیش از بهره برداری نیز بعنوان هزینه های راه اندازی یا هزینه های پیش از افتتاح شناخته می شود.

financial 4560047 1920 1 1024x660

همه انواع نهادهای تجاری ممکن است متحمل هزینه های قبل از بهره برداری شوند. این هزینه ها اغلب شامل هزینه های مشاوره ای است که در طول راه اندازی به کارشناسان و مشاوران پرداخت می شود. آنها همچنین ممکن است شامل پولی باشد که به وکلا پرداخت می شود، که قراردادهای شرکتی و مشارکتی را تنظیم می کنند، آیین نامه های شرکت را ایجاد می کنند، و اساسنامه شرکت را برای شرکت های جدید تشکیل می دهند. هزینه های قبل از بهره برداری همچنین ممکن است شامل هزینه های حسابداری باشد که هنگام آماده شدن برای درخواست وام تجاری یا هنگام ارزیابی ارزش اعتباری سرمایه گذاران بالقوه متحمل شده اند.
هزینه های پرداخت شده به سازمان های دولتی نیز ممکن است در هزینه های قبل از بهره برداری لحاظ شود. کسب‌وکارهای جدید اغلب برای دریافت مجوز از مقامات شهری، ایالتی و فدرال پول خرج می‌کنند. سازمان‌های دولتی معمولاً زمانی که کسب‌وکارهای جدید برای ادغام ثبت نام می‌کنند، یا نام تجاری کسب‌وکار را ثبت می‌کنند، هزینه دریافت می‌کنند. شرکا یا مدیران یک شرکت جدید همچنین می توانند هزینه های مربوط به جلسات و جلسات برنامه ریزی را به عنوان بخشی از محاسبات هزینه در نظر بگیرند.
از نظر گزارشگری مالی، هزینه های قبل از بهره برداری در فرم های مالیاتی متفاوت از آنچه در سوابق حسابداری شرکت وجود دارد، در نظر گرفته می شود. استانداردهای بین‌المللی گزارش‌گری مالی شرکت‌ها را ملزم می‌کند که هزینه‌های قبل از بهره‌برداری را در صورت وقوع این هزینه‌ها به عنوان هزینه در نظر بگیرند. اگر شرکت برای خدمات راه اندازی پیش پرداخت کند، هزینه ها باید به عنوان دارایی در ترازنامه تا زمان دریافت خدمات تلقی شود. در این زمان به عنوان یک هزینه معمولی تلقی می شود.
برای اهداف مالیاتی، هزینه های قبل از بهره برداری به عنوان دارایی تلقی می شود. با توجه به اینکه این هزینه‌ها بخشی از سرمایه‌گذاری اولیه صاحب کسب‌وکار است، کدهای مالیاتی این هزینه‌ها را با هزینه‌های تجهیزات و سایر اشکال سرمایه ترکیب می‌کنند. برخی از کدهای مالیاتی به کسب و کار اجازه می دهد تا بخش کوچکی از این هزینه ها را در زمان انجام آنها کسر کند، در حالی که مابقی به عنوان دارایی در ترازنامه ذکر شده است. این دارایی در طول زمان مانند سایر انواع دارایی ها مستهلک می شود
این هزینه ها «سرمایه» هستند یا مشمول رفتاری مشابه استهلاک هستند.

تاکید می‌شود که این معاملات قبل از شروع رسمی کسب‌وکار انجام می‌شود، به این معنی که دوره‌های بدون اجاره برای ساختمان‌های آپارتمانی جدید و مشوق‌های مشابه برای مشتریان اولیه و مشتریان به‌عنوان پیش از بهره‌برداری در نظر گرفته می‌شود.
نمونه های متداول هزینه های قبل از بهره برداری عبارتند از:
هزینه های تأسیس و ثبت شرکت شامل ثبت و افزایش سرمایه و هزینه های حقوقی مربوط به آن
هزینه های اخذ تسهیلات مالی از جمله هزینة دفتر خانه( 5 در هزار)، قبوض کارمزد و بیمه تسهیلات، هزینه کارشناسی (5/1 در هزار کارشناسی) و ارزیابی طرح، سود و کارمزد تسهیلات ارزی براساس پیشبینی استفاده از تسهیلات در طی دوران اجرای طرح )دوران مشارکت مدنی( و نرخهای معمول صورت میگیرد. در طرحهایی که از تسهیالات فاینانس ارزی استفاده میکنند سود تسهیلات فاینانس در هزینه های قبل از بهره برداری محاسبه میگردد.
مطالعات و تهیه ی نقشه های اجرایی ، نقشه ی ساختمانی
هزینه ی تامین دانش فنی و مدیریت پروژه
هزینه ی مشاور و تهیه ی طرح توجیهی توسط مشاور
هزینه های گمرکی و ترخیص ماشین الات خارجی
هزینه ی راه اندازی و تولید آزمایشی و آموزش پرسنل
هزینه ی عقد قرارداد در دفتر خانه (5/2 در هزار کل تسهیلات )
هزینه بیمه (2 در هزار کل وام )
هزینه ی کارشناسی طرح در بانک
تحقیقات بازار
بازدید از سایت
هزینه های اداری (مانند اجاره دفتر، لوازم التحریر)
شهریه برای برنامه های آموزشی، سمینارها و سایر خدمات آموزشی
تعمیرات جزئی، پیش از افتتاح در ساختمان های اجاره ای
و سایر موارد
در این بخش بسته به نوع طرح و پروژه مواردی اضافه و یا حذف می شوند.
همانطور که قبلا هم ذکر شد، هزینه های قبل از بهره برداری بعنوان دارایی به حساب می آیند و در طرح های توجیهی هزینه ی مربوط به استهلاک آنها لحاظ می شود . بطور کلی طول عمر هزینه های قبل از بهره برداری در طرح های توجیهی بین 5 تا 10 سال و با ارزش قراضه ی صفر در نظر گرفته می شود.
نکته : چنانچه در طرحی سرمایه گذار ملزم به خرید حجم مشخصی از مواد اولیه موردنیاز سال اول در ابتدای دوران بهره برداری به صورت یکجا باشد ، آنگاه این بخش از هزینه های خرید مواد اولیه از لیست هزینه های تولید سال اول کسر می گردد و به هزینه های قبل از بهره برداری اضافه خواهد شد. در این حالت مبلغ مربوط به هزینه های سرمایه گذاری طرح اضافه خواهد شد و از ساختار سرمایه در گردش سال اول حذف خواهد شد. نکته قابل توجه آن است که در چنین شرایطی ، دوره استهلاک هزینه خرید ، موجودی اولیه در اول دوره که در سرفصل هزینه های فبل از بهره برداری ثبت شده است ، باید یکساله تعریف شود که در صورت سود و زیان ، کل استهلاک آن به هزینه ی استهلاک سال اول تولید اضافه شود.

آمار بازدید

طرح توجیهی

گزارشی که توجیه‌ پذیری یک طرح را در ابعاد مختلف از قبیل بازار، فنی و مالی مورد بررسی و مطالعه قرار می‌دهد، گزارش طرح توجیهی(معادل واژه انگلیسی Feasibility Study Report) نام دارد. طرح توجیهی ابعاد مختلف یک پروژه از قبیل بازار، فنی و مالی را بررسی کرده و به سه قسمت تقسیم می‌شود.

اطلاعات تماس

هرسوالی که دارید می توانید  مطرح کنید :
info(@) parsiankesht.ir
شماره تماس:08132513629
شماره موبایل:09181116699
 www.parsiankesht.ir
 همدان آرامگاه بوعلی ابتدای بلوار خواجه
 رشید کوچه نجفی ساختمان سپهر طبقه اول